bobanjo
Fullvärdig medlem
|
Bravo!
Sept 17, 2009 2:03:03 GMT 1
Post by bobanjo on Sept 17, 2009 2:03:03 GMT 1
Tack för att du ordnat med detta forum. Det är mitt i natten och är trött....zzzzzzzz Men, jag återkommer!
|
|
bobanjo
Fullvärdig medlem
|
Bravo!
Nov 4, 2009 12:21:18 GMT 1
Post by bobanjo on Nov 4, 2009 12:21:18 GMT 1
Hej Stefan Jadefjord och de som läser i detta forum, Först vill jag återigen ge dig Stefan, all heder till ditt starka intresse och kraften att skapa Svenskt Bluegrass Forum. De få som själva spelar bluegrass i Sverige (på olika nivåer och med skilda ambitionsnivåer) är så spridda geografiskt och dessutom har detta som en "guldkant" i tillvaron och som hobby. Den enda samlande organisationen i Sverige är ju AFF som vi alla ska vara glada över att de orkar leva vidare. De gör stor nytta för musiken och håller intresset vid liv och - förhoppningsvis - gör så att fler blir intresserade. Ni som är med här och loggar in: hur ska vi på bästa vis få fler intresserade in hit till Svenskt Bluegrass Forum? En väg kan ju vara att via AFF och andra (Torsåkers Bluegrassförening & alla "countryklubbar"?) göra Svenskt Bluegrass Forum till allas mötesplats! Men, jag kanske tar i för hårt... Vad tycker du vi ska göra : inget eller något? Hälsningar, Enda banjospelaren i stan
|
|
|
Bravo!
Nov 4, 2009 13:18:25 GMT 1
Post by Stefan Jadefjord on Nov 4, 2009 13:18:25 GMT 1
Tack för all uppmuntran! I dagsläget är det lite dåligt drag här på forumet. Vi är ett par stycken som kikar in regelbundet och postar lite då och då. Min önskan är naturligtvis att så många som möjligt av alla Sveriges bluegrass musiker och entusiaster ska vara här och mötas och diskutera.
Jag behöver allas hjälp att sprida informationen om det här forumet! Meddela era föreningar, bandmedlemmar, AFF, festivalerna mm! Jag är tacksam för all er hjälp. Den här sidan är helt idéell och dess enda syfte är att knyta oss allihop närmre varandra.
bobanjo: Har du skrivit till AFF och berättat om sidan?
|
|
bobanjo
Fullvärdig medlem
|
Bravo!
Nov 4, 2009 23:21:46 GMT 1
Post by bobanjo on Nov 4, 2009 23:21:46 GMT 1
Hej Stefan, Jag tror ju att ditt initiativ med forumet med tiden växer - allt efter att fler får veta att den finns. I helgen ska jag jamma med folk som är i styrelsen för AFF - och då lovar jag att berätta om forumet! Det var ju just via AFF:s gästbok som jag ju hittade din information om forumet. Ska försöka få dem att skriva om den i AFF-Tonbladet också. Jag sympatiserar fullt ut till din tanke med forumet att vi som älskar "riktig musik" kommer närmare varandra. BTW: Jag har också en HD-28. Som de flesta som äger ett fint instrument, så vill man ju prata om den! Om intresse finns att veta mer, hojta! :-) Bluegrassfully, Bo Smålänningar är fina människor. Jag är till hälften en sådan......
|
|
|
Bravo!
Nov 5, 2009 7:43:32 GMT 1
Post by Stefan Jadefjord on Nov 5, 2009 7:43:32 GMT 1
Hej Stefan, Jag tror ju att ditt initiativ med forumet med tiden växer - allt efter att fler får veta att den finns. I helgen ska jag jamma med folk som är i styrelsen för AFF - och då lovar jag att berätta om forumet! Det var ju just via AFF:s gästbok som jag ju hittade din information om forumet. Ska försöka få dem att skriva om den i AFF-Tonbladet också. Jag sympatiserar fullt ut till din tanke med forumet att vi som älskar "riktig musik" kommer närmare varandra. BTW: Jag har också en HD-28. Som de flesta som äger ett fint instrument, så vill man ju prata om den! Om intresse finns att veta mer, hojta! :-) Bluegrassfully, Bo Smålänningar är fina människor. Jag är till hälften en sådan...... Det låter bra det! Ang. Smålänningar. Min farmor kom från Växjö-trakten annars är jag Ölänning så långt tillbaka det går, innan dess kom vi från Belgien.
|
|