molle
Junior-medlem
|
Post by molle on Aug 19, 2009 22:16:43 GMT 1
Som sagt var, here I am! Jag kommer nog inte att posta så mycket men kommer att följa forumet och suga åt mig allt jag kommer åt. Till slut kanske jag oxå blir en flatpicker i ett bluegrassband!
|
|
|
Post by rogerh on Aug 19, 2009 22:51:21 GMT 1
Första posten hamnade på fel ställe också ;D Men för att fortsätta fela, även jag har väl ett begränsat antal inlägg att komma med här. Gör ju bara låtar som låter som bluegrass, kan ingenting om musiker och musikstilen och är rätt kass som instrumentalist
|
|
Archy
Fullvärdig medlem
|
Post by Archy on Aug 20, 2009 7:44:14 GMT 1
Men för att fortsätta fela, även jag har väl ett begränsat antal inlägg att komma med här. Gör ju bara låtar som låter som bluegrass, kan ingenting om musiker och musikstilen och är rätt kass som instrumentalist Även en violinist kan fela! Definitivt värt att hänga här. Jag kan inte jättemycket heller men babblar gärna om BG och relaterat...
|
|
|
Post by Stefan Jadefjord on Aug 20, 2009 7:48:21 GMT 1
Detta är ett forum för bluegrass, akustisk country, oldtime, folk och liknande musik så jag tror nog att du har en hel del att komma med Roger! Det skulle bli alldeles för snävt om man inte tänjer på det lite. Kolla in tråden "Vad är Bluegrass" så ser ni att meningarna går isär en del av vad som kan definieras som bluegrass.
Kul att se dig här Molle! Du är mer än välkommen! Ditt kunnande om instrument och musikutrustning borde väl tillföra en hel del kan jag tänka mig!
|
|