Archy
Fullvärdig medlem
|
Post by Archy on Nov 20, 2009 22:13:47 GMT 1
Ja, det är ju iallafall ett sätt att få skivan på en gång. Däremot kan jag bli lite hatisk mot de begränsningar iTunes-köpt musik innebär. Har jag köpt en skiva vill jag inte höra talas om begränsningar i vart och på hur många ställen jag får spela den. Då köper jag hellre skivan, skickar den runt jorden och rippar den själv sen. Har faktiskt helt gått över till MP3 hemma. Kör en iPod Classic i B&W:s fantastiska zeppelin så jag spelar bara CD-skivor i bilen. Likväl är jag så traditionell att jag vill ha den fysiska skivan.
|
|
Archy
Fullvärdig medlem
|
Post by Archy on Nov 28, 2009 18:40:48 GMT 1
Väntar skivan vilken dag som helst nu men... nu finns den på Spotify! Skynda in och lyssna. Den lever upp till alla mina högt ställda förväntningar!!!
|
|
daggen
Flitig besökare
?lskar akustisk country med st?ms?ng!
|
Post by daggen on Dec 1, 2009 11:19:07 GMT 1
Väntar skivan vilken dag som helst nu men... nu finns den på Spotify! Skynda in och lyssna. Den lever upp till alla mina högt ställda förväntningar!!! Själv så tog jag hem det via iTunes efter en del funderande, jag håller med det är bra, väldigt annorlunda, jag hade förstås mest uppskattat om det låtit på youtube om dave rawlings machine. Jag kör mp3 även i bilen, medan frun gör som du, mp3 hemma och cd i bilen.
|
|
daggen
Flitig besökare
|
Post by daggen on Jan 6, 2010 9:11:46 GMT 1
Ligger en massa klipp från Dave Rawlings Machines skivbutiksturné.
Här är en roligt, någon blir irriterad, vilket jag tycker är befogat:
Verkar som de kör genom en sm57, de är lite roliga med sina mikrofoner och vilken spelglädje!
|
|
oggy
Flitig besökare
|
Post by oggy on Jan 6, 2010 10:59:58 GMT 1
Kanonbra klipp! Har sett dem flera gånger redan sedan förut.
Och visst är fotografen störande. Snacka om högljudd kamera! Står definitivt på Daves sida.
|
|
daggen
Flitig besökare
|
Post by daggen on Jan 6, 2010 13:50:15 GMT 1
Kanonbra klipp! Har sett dem flera gånger redan sedan förut. Och visst är fotografen störande. Snacka om högljudd kamera! Står definitivt på Daves sida. Det där är något jag irriterar mig på i kyrkan. Typ en truddelutt när de slår på/av kameran och sen ett rätt högt klick när de tar bilder, istället för att sätta den ljudlös. Fast de är amatörer, kanske denna kille är också, men han har en rätt bra kamera, så då tycker jag han ska kunna ta bort ljudet.
|
|
Archy
Fullvärdig medlem
|
Post by Archy on Jan 7, 2010 8:46:37 GMT 1
Håller med, ruskigt bra. Kul koncept med skivbutiksspelningar, det hade man velat se. Ruby är f ö en riktig kanonlåt!
|
|
daggen
Flitig besökare
|
Post by daggen on Jan 9, 2010 10:53:57 GMT 1
Ja verkligen, synd att det är så långt till Amerika.
Såg att det var dags för west cost tour nu med DRM.
|
|
|
Post by johnnycash on Dec 1, 2010 13:14:03 GMT 1
Jag antar att alla som är medlemmar här är redan medlem på ackegura, så ni kanske har sett detta klipp. Men lägger ut det iaf !
|
|