|
Post by johnandsofie on Aug 18, 2009 15:31:04 GMT 1
Hej allihop!
Jag och John ska åka till USA i oktober (6/10 till 9/11): Washington, Williamsburgh, Raleigh, Asheville, Nashville, Johnson City och Charlotteville. Har nån några tips på jam, konsertställen, lärare för eventuella privatlektioner (fiol och gitarr), etc? Tycker det är svårt att reda ut vad som finns att göra (det händer ju så mycket), och vi vill ju inte missa nåt! Alla restips uppskattas!
Hälsningar, Ann-Sofie
|
|
|
Post by Stefan Jadefjord on Aug 18, 2009 16:31:38 GMT 1
När ni är i Nashville måste ni gå på Station Inn! The Ryman Auditorium och Hall of Fame är också självklara.
|
|
Archy
Fullvärdig medlem

|
Post by Archy on Aug 18, 2009 16:47:59 GMT 1
+100, minst på Station Inn! Jag och hustrun kommer att åka tillbaka till Nashville bara p g a Station Inn Otroligt trevligt ställe! Det är intressant att hoppa runt mellan de olika honky-tonk ställena också med Tootsies i spetsen men musiken där varierar lite i kvalitet tycker jag. Det finns en gitarrist som heter Tyler Grant som vi såg spela på Station Inn, då i ett band som hette Tavern Grass men han har också släppt soloskiva. Han har gett gitarrlektioner, kan definitivt vara värt att kolla. tylergrant.org/
|
|