calle
Fullvärdig medlem

|
Post by calle on Sept 6, 2009 23:55:10 GMT 1
på väg hem från USA  . Bilder kommer
|
|
oggy
Flitig besökare

|
Post by oggy on Sept 7, 2009 10:38:17 GMT 1
Spännande! Den där är jag mycket nyfiken på...
|
|
calle
Fullvärdig medlem

|
Post by calle on Sept 10, 2009 13:10:43 GMT 1
Spännande! Den där är jag mycket nyfiken på... Ligger hos tullen just nu 
|
|
oggy
Flitig besökare

|
Post by oggy on Sept 10, 2009 15:11:37 GMT 1
Så kanske att jag kan lura till mig ett mig paket om jag skyndar mig till tullkontoret och klär ut mig till tulltjänsteman?
|
|
calle
Fullvärdig medlem

|
Post by calle on Sept 10, 2009 21:06:43 GMT 1
Så kanske att jag kan lura till mig ett mig paket om jag skyndar mig till tullkontoret och klär ut mig till tulltjänsteman? ;D Min äldste son jobbar där sen 9 år fast inte på tulldeklareringen.
|
|
calle
Fullvärdig medlem

|
Post by calle on Sept 11, 2009 16:45:24 GMT 1
Ahhhrg, tullen släppte den inte förrän 11.54 i förmiddags så nu får jag vänta tills måndag 
|
|
|
calle
Fullvärdig medlem

|
Post by calle on Oct 15, 2009 11:49:55 GMT 1
|
|
oggy
Flitig besökare

|
Post by oggy on Oct 15, 2009 13:44:22 GMT 1
Jag väljer att citera den gamla slagdängan av The Creeps: "Oooooh, I like it!" Inte illa Calle. Snygg! Den bara skriker om att få åka på norrlandsturné. Hur var det, visst har du släkt här uppe?  Jag måste erkänna att jag alltmer föredrar tortoise- eller trä-bindningar framför ivoroid... det vita känns ofta så plastigt och tråkigt.
|
|
jonas
Junior-medlem
|
Post by jonas on Oct 15, 2009 16:25:37 GMT 1
Wow Calle, vilken mandolin! Rena rama soluppgången (eller kanske snarare solnedgång?) alltså. Snygg flowerpot på huvudet också! F5:or är ju verkligen vackra skapelser, snyggaste instrumentet i min mening.
Hur låter den då?
|
|
|
Post by piotr on Oct 21, 2009 8:08:53 GMT 1
det ser ut som du dreglat över den.
|
|
calle
Fullvärdig medlem

|
Post by calle on Oct 21, 2009 11:50:34 GMT 1
det ser ut som du dreglat över den. ;D svårt att låta bli. jag är nöjd med att den låter så olikt min Runesson ( som ingen mandolin ännu har överträffat av de jag spelat på). kompletterar bra.
|
|
oggy
Flitig besökare

|
Post by oggy on Oct 21, 2009 15:44:34 GMT 1
Låter intressant det där Calle! Kan du beskriva skillnaden mellan Weber och Runsesson ytterligare?
|
|
calle
Fullvärdig medlem

|
Post by calle on Oct 21, 2009 21:30:52 GMT 1
Låter intressant det där Calle! Kan du beskriva skillnaden mellan Weber och Runsesson ytterligare? Jag skall sätta mig ner och fundera hur jag bäst kan förklara det. med överträffa menar jag hela totala intrycket som ljud, action, spelbarhet, set-up mm och det är ju lite orättvist mot Webern som inte justerats in än utifrån mina önskemål men jag skall göra det. Runessonmandisen är ju helt byggd utifrån min önskespecifikation med bredare greppbräda och annan halsprofil. Webern kommer att hämta in försprånget med tiden då den får spelas. Den ger redan ifrån sig en sån volym att det är otroligt. Runesson är inte lika högljudd men mer balanserad mellan bas och diskanregister. Som sagt, jag skall spela mer på Webern och fundera lite till. Runesson passar bra till folkmusik och jazz/blues. Webern är en "bluegrasser".
|
|